Translate

среда, 9. јануар 2013.

LIVADSKO CVEĆE

Livade  pokažu svetu svoju raskošnu lepotu u vreme cvetanja . Tada vredne pčelice stupaju na scenu i sakupljaju nektar cvetajućih trava, poljskog cveća, žbunja, šiblja i ostalog lekovitog bilja.
Od njega prave livadski med koji ima blagotvorno dejstvo i za čoveka.
Livadski med jača organizam i povečava imunitet. Koristi se kod oboljenja disajnih puteva,  kao sredstvo za iskašljavanje, za zarastanje inficiranih rana i za mnoga ginekoloska oboljenja. Vrlo dobro deluje za lečenje hroničnih formi rinitisa, sinuzitisa kao i stomačno-crevnih i bubrežnih bolesti.
Livadskom cveću su oduvek pridavana brojna značenja, a biljkama pripisivane magične moći.
Nezaobilazni deo svakog venčanja je bio i bidermajer, čarobni buketić. Najstariji do sada otkriveni podatak o upotrebi cveća na venčanjima potiče iz 400. godine.
Venčiće ispletene od cvetova i travki mlade su nosile na glavi ili u rukama kao buketić, verujući u njihovo zaštitno dejstvo i moć da oteraju zle duhove i donesu im plodnost, sreću i radost u bračnom životu .
Za pravljenje buketića koje su nosile na venčanje često su koristile čuvarkuću i romantično i mirisno bilje: lavandu, ruzmarin, bosiljak i smilje, sezonsko sitno livadsko cveće, hajdučku travu, kamilicu....

Posetite blog gde možete pogledati i naručiti moje radove uljanom temperom na lesonitu:
UMETNIČKA RADIONICA SAN SNOVA
http://anineslike.blogspot.com/
Moja fejsbuk stranica:
https://www.facebook.com/RiznicaLekovitogBilja
 SOKA PLAVOOKA
Šta se ono u gorici plavi ?
Da l' su ono vilini đerdani,
il' je nebo zagrlilo goru,
il' jorgovan cveta na izvoru ?

Nit' je nebo , niti si đerdani,
nit ' je nebo nit su jorgovani,
već je ono vidarica Soka,
lepa Soka, mila, plavooka,
bilje bere, dođe iz daleka,
da Jovanu nađe duši leka.

"Oj devojko, zalud bereš bilje,
nežno smilje, zeleno bosilje,
nije strela stigla dušu moju,
nit' jatagan u ljutome boju,
već tvoj osmeh i dva oka plava,
kad si jednom mene pogledala,
otad duša samo tebe sanja,
evo ima tri godine dana ."

"Oj, Jovane , moje milo janje,
ne berem ja smilje i bosilje,
već ja berem ruzmarin zeleni,
da okitim naše lepe svate,
pred kapiju moju kada svrate."

Ana San Snova Milinović
http://anazadecu.blogspot.com/
       
                                                       


                                                   

                                           



                                                                                                                                           
 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.